شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بي نظمي و آشفتگي هر بخش از خانه چه نكاتي را درباره ي صاحبخانه آشكار مي كند

۸۴ بازديد

۱- هالريخت و پاش در نزديكي ورودي يا در هال خانه اغلب نشان دهنده ي ترس از برقراري ارتباط است. آدم ها با رها كردن كيف، چتر و ديگر وسايل خود در اين بخش از خانه، راه ارتباط ميان خود با ديگران را مي بندد. ملاقات با آدم هاي جديد براي چنين افرادي دشوار است و حضور در جمع هاي بزرگ آن ها را معذب مي كند. اين نوع بي نظمي در خانه ممكن است نشان دهنده ي خستگي مزمن و ميل به استراحت هم باشد.
۲- آشپزخانهتل ظرف هاي نشسته و كثيفي اسباب و وسايل آشپزخانه از بي ثباتي عاطفي فرد حكايت دارد. 
احتمال دارد صاحب اين خانه دچار افسردگي يا اضطراب باشد. اگر اينطور باشد، اين بدان معني است كه اين فرد براي اينكه بتواند ساده ترين كارها مثل حمام كردن يا شستن ظرف ها را انجام دهد، دائماً بايد به شياطين درونش غلبه كند.يك احتمال ديگر، خودشيفتگي و بي خيالي صاحبخانه است. اين افراد ميان كارهايي كه بايد انجام دهند و كارهايي كه مي خواهند انجام دهند، گزينه ي دوم را انتخاب مي كنند و به همين دليل است كه انجام كارهايي مثل شستن ظرف ها را به زمان ديگري موكول مي كنند. اين تيپ شخصيتي،اغلب به آينده فكر نمي كند.
۳- كشوها و كمدهاگاهي هم ظاهر خانه تميز و مرتب است اما داخل كشوها و كمدها به هم ريخته و مملوء از آشغال و وسايل به دردنخور است، مسأله اي كه كمال گرا بودن صاحبخانه را نشان مي دهد. اين شخص به احتمال زياد سعي دارد هر كاري را به بهترين و بي نقص ترين شكل ممكن انجام دهد. ممكن است صاحبخانه توقعات غير واقع بينانه اي داشته باشد و هر بار كه اين توقعات با واقعيت مطابقت پيدا نمي كنند اين مسأله باعث عصبانيت او مي شود.
۴- ميز كارشلوغي ميز كار ممكن است نشان دهنده ي خلاقيت يا ناپختگي فرد و تمايل او به عقب انداختن كارها باشد. اگر وسايل روي ميز هر كدام سر جايي كه بايد قرار گرفته باشند يا بر حسب يك معيار خاص (مثل رنگ، اندازه يا شكل) دسته بندي شده باشند، اين مسأله ممكن است به معناي منظم بودن شخص باشد. چنين افرادي بسيار دقيق هستند و از دسته بندي وسايل لذت مي برند. اين بدان معني است كه ممكن است اين شخص دچار اضطراب باشد و ميل به كنترل همه چيز را داشته باشد.
۵- تختخواب اين شخص ممكن است با كسي مشاجره داشته يا درگير شكست عاطفي شده باشد، به همين دليل به عادت هاي بد (مثل رها كردن وسايل و آشغال روي تخت) روي آورده تا حواس خود را از مشكلاتش پرت كند. اين شرايط ممكن است نشان دهنده ي تنهايي فرد و اشتياق او براي داشتن رابطه ي عاطفي باشد. فرد محل خواب خود را آشفته و به هم ريخته مي كند چون براي او چيز رمانتيكي محسوب نمي شود.
۶- پنجره هاگرد و غباري كه روي پنجره ها و طاقچه ي آن ها را پوشانده، نوعي پرده ي نامرئي است كه ميان صاحبخانه و دنياي بيرون قرار گرفته. بي علاقگي به از بين بردن اين پرده ممكن است نشان دهنده ي افسردگي فرد يا ناتواني او در چشم داشتن به آينده باشد. چنين افرادي اغلب در گذشته زندگي مي كنند اما بسيار حساس و البته همصحبت هاي جالبي هستند.
۷- بالكن يا انباريبسياري از افراد وسايل به دردنخور زيادي در انباري و بالكن خانه ي خود دارند. اين نشانه ي ترس است، در واقع چنين افرادي مي ترسند در چشم برهم زدني همه چيز را از دست دهند، به همين دليل دائماً چيزهاي به دردنخوري جمع مي كنند كه به آن ها كمك مي كند از پس فوبياها و ترس هاي خود بربيايند، مسأله اي كه به آن ها توهم امنيت مي دهد. ناتواني در دور ريختن وسايل به دردنخور نشانه ي اضطراب و ناتواني در تصميم گيري است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.